Og her ser du en måde til at minimere retslør, man udskifter justeringsskruen med en i overstørelse ca. 12mm og montere en fjeder med tilhørende ståltappe ca. 6mm. monteret i den originale juster skrue efter udboring, dette bevirker et konstant tryk på rockerarmen som derved tvinges ned i snekken, det løser ikke problemet med slør i yderstillingerne men minimere sløret omkring neutral ratstilling, absalut anbefalingsværdig.

 

Her har du monteringsvejledningen

Her er vores emne, en gennemgående TR3 ratstammen og styrhus. Styrhuset er det samme for nyere biler med delt ratstamme. Justerbare rat stamme vises øverst, standard rat stamme nederst (ét stykke). Det ydre rør er 51-15/16 "for justerbart rat, og 52-9/16" for standart rat. Ved hjælp af en 1-1/16 " topnøgle, fjerne drop armens møtrik. Glem ikke at rette de bøjede tapper på låseskiven første! Træk drop armen af ved hjælp af en Pitman arm aftrækker som vist. Gaflen redskab til højre må ALDRIG anvendes den kan bøje rocker akslen inde i styretøj og ødelægge snekkegearet.
En 1 / 2 "skruenøgle bruges til at fjerne de 2 bolte fra montering beslaget. Skub derefter beslaget af styre-huset. Den 1 / 2 "skruenøgle bruges også til at fjerne de 3 bolte, der holder top dækslet på plads. Fjern top dækslet og træk rocker akslen ud af styre-huset. En 1 / 2 "skruenøgle eller top kan fjerne de 4 bolte fra bund dækslet. Gem alle de shims, som du vil finder mellem huset og dækslet.
Efter fjernelse af endedækslet og afstands-shims, vil du finde det nederste leje og skål. Fjern dem, og den inderste retstamme og snekkegearet kan fjernes. Olie pakdåsen i bunden af styrehuset kan nu tippes ud. For at fjerne rocker akslen bøsningen, indskyd en 1 "stål-skive skive gennem smøring skrippen i bunden af styretøj huset. Den 1 "stål-skive skal sidde perfekt på toppen af bøsning og passere gennem boringen for at skubbe bøsning ud af huset.
Jeg bruger en topnøgle, der er en anelse mindre end 1 " (og forlængelse) til at skubbe på toppen af 1" stål-skiven. Du skal bruge en presse eller på anden måde et konstant pres for at skubbe den gamle bøsning ud af styrhuset. Her er, hvordan bøsningen kommer ud af bunden på styrehusetn, efterfulgt af stålskiven og pressedornen. Demonteringen komplet, det er nu tid til rengøring af delene!
Udvis forsigtighed, hvis der er behov for opretning af ratstamme røret, det er normalt slaglodet og ikke tinlodet som her på billedet. Concours konservatorer bør notere sig den gule maling mærkningen på drop armen og Datokoden stemplet på udgangen plade. Her er et andet styrhus med de samme gule malings-mærkeringer på drop armen. Endnu en gul malings mærkering på styrehuset. Jeg har fundet disse markeringer på samtlige styrhuse jeg har renoveret.
Hvis noget slid konstanteres på en rocker akslen pind, skal den udskiftes. Slid på akslen lige over splines betyder, at en fuldstændig ny rocker aksel er påkrævet. Ved hjælp af et rørstykke til at understøtte rocker akslen armen, skal du trykke den gamle pind ud af armen. Tag dig tid til at sikre, at den nye pind er linet op helt, før du trykker det ind i rocker akslen armen. En stor skruestik er ideel. Tilbage til pressen, bruge igen den 1 "stål-skive og diverse topnøgler til at presse den nye rocker akslen bøsning i styrehuset.
Den nye rocker shaft bøsning skal skrabes med rivalen til den passer. Jeg bruger en justerbar 7 / 8 " rival, vær forsigtig! Installer den nye bund pakdåse.

Installer 2 anti-rasle ringe på den indvendige (gennemgående ratstamme kun) næste. Jeg glemte at bestille disse, så jeg vil acceptere erstatninger fra 5 / 8 "radiator slange.

Installer den øverste leje skål og monter lejet. Vær sikker på, at lejet er helt på plads, og den bærende del er orienteret korrekt.
Skub den indre ratstamme og snekkegear på plads, og kontrollere, at lejerne er på plads. Installer det nederste leje og lejeskål, pakning, afstandsstykker, og endepladen. Tilføj eller fjern afstandsstykker, indtil der ingen ende slør er. En lille smule endeslør er OK Montering af filt bøsningen i toppen af ratstammen kan give sine problemer. Alle små børn i området, vil modtage en ordforråd lektion, når du montere det på en justerbar ratstamme. Nu installeres rocker akslen. Kontroller, at stangen er sat helt i snekkegearet. Installér derefter top dækslet. Lad top justeringsskruen være spændt løst til
Installer holderen med støbningen i den rigtige retning, på drop armen. Juster drop armen med mærkningen på enden af rocker akslen. Installer låseskiven og møtrik. Den ene side af låseskiven er bøjet ned over dråbe armen, og den anden side er bøjet op langs siden på møtrikken. Nu, hvor alt er samlet igen, og du har kæmpet med dette monster, er det tid til maling. Installeres i din bil, fyldes med olie, og justere den øverste justeringsskruen så du føler bare et lille slør på rattet i nærheden af midter stillingen på rattet. Frem for alt, nyd din forbedret styring!
Renovering af TR 2 til 3B styrhuse

Her er et exempel på en snekke der er tæret på kuglebanen, den skal udskiftes.

Årsag til tæring på snække er manglende olie skift og dermed mulighed for vand indtrængning

så det er rustangreb du ser her

så husk altid oliestand over øverste leje.

 

Dersom du Ikke har adgang til en presse eller ikke ønsker at købe en justerbar rival, send da dit afmonterede styrehus med tilhørende dele hertil og vi vil instalere rocker aksel bøsning og diverse pakninger for dig.

Dersom du ikke ønsker at gøre noget af det selv? Pak da hele herligheden og send den hertil for renovering ved TR-oldmanden, vi skiller dit styrhus ad og vurdere tilstanden af alle delene, sandblæser og maler styrhuset og tilhørende dele, og erstatter de dele der er skadet.